Brand Story | ORICO

Brand Story

ORICO was founded in 2009, which is innovative high-tech enterprise rooted in R & D of intelligent digital peripherals. Based on strength of R & D, strict attitude of production, rich experience of R & D and long-term marketing planning, ORICO insists on providing more convenient products with high performance for individuals, families or enterprises. ORICO is well known for its reliable and innovative image. And it is remembered by cooperated partners deeply because of its fast speed, strict attitude, high quality.

Catch the sun in winter

Since ORICO was founded by Xu Yeyou, it has been devoting to changing troublesome situations in life through product innovation and respect people’s wish of improving life to make it better. At the beginning, desktops were being replaced by laptops gradually, then, the updating of desktops was like the sun in winter, vigorous and lively. Xu Yeyou grasped this opportunity, started with IT storage peripherals, provided reliable solution to massive data’s storage. Meanwhile he came up with USB expansion products planning to improve functions of lightweight laptops to make them as well useful as desktops. And he also put forward the first generation concept of products “Easy Your PC”, which made a great difference to PC peripherals industry.

Small changes triggered Butterfly Effect

With the technical accumulation, ORICO started to pursue breakthroughs. To begin with familiar HDD enclosure, it discarded troublesome screw installation of HDD enclosure. “Tool Free” design was favored by mass market. At the time of digital mobiles/tablets’ development, ORICO reformed the traditional power strip and firstly launched USB intelligent power strip equipped with digital chargers, which brought a large market demand. Inspired by Apple transparent host, ORICO designed full transparent series, from chip to capacitance, revealing sincerity and confidence.

Meanings of constant tech exploration

Like new element of our brand “Archimedes Screw” that will expand to further places through changing directions little by little, ORICO also persists in continuous exploration and changes to explore more possibilities. Constant exploration will bring meanings to people’s life, which becomes power resource for brand to pursue innovations and developments.

События бренда ORICO

2021
Присоединился к отраслевой ассоциации Xinchuang Alliance и создал дочерний бренд IAMAKER.
2020
Выбран в качестве 18-го известного бренда Шэньчжэня и 7-го заслуживающего доверия глобального бренда; создал дочерний бренд IDSONIX и добился стратегического сотрудничества с Lenovo в области персональных облачных хранилищ и корпусов для жестких дисков.
2019
Отпраздновали 10–летие и создали дочерний бренд - Yottamaster.
2018
Вошел в топ-30 зарубежных брендов трансграничной электронной коммерции Китая в 2018 году и начал общее обновление бренда.
2017
Официально создана новая инкубационная платформа промышленной сети Индустриального парка ORICO Internet & Creativity.
2016
Центр контроля качества был создан PICC IWS и Dongguan Quality Inspection при установлении стратегических партнерских отношений с Fresco.
2015
Был открыт филиал ORICO в Хунани, что ознаменовало официальное открытие глобального центра электронной коммерции бренда. В то же время в Дунгуане был основан индустриальный парк ORICO Internet & Creativity Industrial Park. Дочерний бренд – NTONPOWER начал инкубироваться.
2014
Продолжал совершенствовать производственную цепочку и поддерживал высокую скорость развития с 6 заводами.
2013
Компания была удостоена сертификата “Национальное высокотехнологичное предприятие”.
2012
Начал развивать собственную производственную цепочку и оптимизировать технологии упаковки, литья под давлением. Продукция поступила на мировые рынки, охватывающие Америку, Испанию, Великобританию, Францию и другие.
2011
Разработал оффлайн-каналы в Таиланде, Корее и Германии. Тем временем штаб-квартира переместилась в научно-технический парк Шэньчжэнь Чжунхайсин.
2010
ORICO официально появилась на Tmall, JD, Yixun, Newegg, Amazon, Suning, Gome и других основных платформах электронной коммерции, расширяя онлайн-рынки.
2009
Компания ORICO была официально основана и впервые выпустила корпус накопителя ‘Без инструментов’.

Развитие технологий

2011

Дизайн “без инструментов” способствовал инновационному монтажу корпуса жесткого диска. Присоединился к ассоциации SATA-IO для обеспечения высокой совместимости продуктов серии DATA.

2013

Стратегическое сотрудничество с WD и далее обсудили инновации в технологии хранения данных. Стал основным партнером VIA Labs по сотрудничеству в Китае и официально запустил беспроводную облачную систему хранения данных.

2014

Успешно разработали интеллектуальную цифровую силовую ленту и запустил краудфандинг JD в 2015 году с удовлетворительным результатом.

2015

Начали исследовать технологии передачи данных и мощности, включая Type-C, USB2.0, USB3.0 и т.д.

2016

На рынке появился представительский продукт компании – серия прозрачных корпусов.

2021

Сотрудничали с Toshiba для дальнейшего изучения решений для персонального хранения данных, включая персональное облачное хранилище, мобильное резервное копирование и т.д.